Friday, March 16, 2012

Projek Masjid Berkembar antara Masjid Al-Falah dengan Masjid Umar B Abdul Aziz, Gaza, Palestin


MAPIM (Majlis Perundingan Pertubuhan Islam Malaysia) sebagai NGO gabungan pertubuhan-pertubuhan Islam Malaysia mengambil beberapa inisiatif membantu rakyat Palestin terutamanya di Gaza dalam misi kemanusian dan pembinaan semula infrastuktur mengikut keperluan rakyat Gaza. MAPIM juga telah diterima secara rasmi sebagai rakan kerja OIC (Organization of Islamic Cooperation) di bawah jabatan khas di namakan Islamic Cooperation -Humanitarian Affairs Department (ICHAD).

Projek terkini ialah pembinaan semula Masjid Umar bin Abdul Aziz yang telah di bom Israel pada Januari 2009. Masjid ini yang asalnya berkeluasan 1400 meter persegi merupakan masjid yang paling aktif di daerah Beith Hanoun dan juga melahirkan ramai pejuang-pejuang Islam Palestin yang bertanggungjawab mempertahankan bumi Anbiya ini dari terus di jajah oleh zionis laknatullah.

Masjid Al Falah USJ 9 telah dipilih untuk mengadakan Program Masjid Berkembar (Twinning Mosque) dengan Masjid Umar bin Abdul Aziz Gaza ini dan menjadi rakan MAPIM dalam mencari dana bersama bagi merialisasikan pembinaan masjid ini. Kos pembinaan semula masjid Umar bin Abdul Aziz di jangka menelan belanja RM 1.5 juta sahaja.

SEMUA UMAT ISLAM DIJEMPUT UNTUK MENYOKONG PROJEK INI DENGAN MEMBELI KUPON WAKAF PEMBINAAN YANG NILAI RM50.00 SEBAGAI TANDA SOKONGAN PERJUANGAN RAKYAT PALESTIN DAN AMAL JARIAH. KUPON BOLEH DIPEROLEHI DI PEJABAT MASJID AL FALAH.

Sekiranya berhasrat untuk bank in ke akaun:
TABUNG GAZA - MAPIM
0801 3010 075 820
Bank Islam Malaysia Berhad

Anda Boleh berhubung terus dengan pengurusan MASJID AL FALAH USJ 9, Subang Jaya, Selangor atau hubungi Tn Hj Abdul Aziz Abu Bakar, Penyelaras MAPIM Selangor ditalian 019 6011617 atau email ke azizabubakar@sapuraindustrial.com.my

Semoga usaha kita untuk saudara kita disana Dirahmati & diberkati Allah







1 comments:

Fahrain said...

Bismillah

As salam...
mohon sahabat2 & pengunjung untuk sharekan entry ni...

jazakallah

Post a Comment

Template by:
Free Blog Templates